logo
Invented in Hungary
Menetrendek
AppStore
Google Play
Huawei AppGallery
Egyéb
Éjszakai mód A sötét mód kíméli a szemeket, gyenge fényviszonyok mellett a sötét háttér jobban kíméli a szemet.
Normál mód
Mobil nézet
2/5 68
Vikinsakk Pro
Termék ára:
11 900 Ft
Bolt infó
Cég neve:
Vikingsakk
Cég címe:
Veszprém, Bakony u. 4.
Leírás

Kubb Pro készletünk a klasszikus kubb játéklehetőségekhez képest - ahol a színeknek nincs jelentősége - a színek használatával nagyobb kihívást támasztó összecsapásokat hozhatunk létre, ha a mezőnykubbok tekintetében először mindig a saját színünket kell visszaszereznünk és csak utána támadhatjuk az ellenfél mezőny és alapvonali kubbjait!

A pályaméreteket arányosan csökkenthetjük is, ha az eredeti 5 x 8 méteres pályát nagynak találjuk vagy éppen a kertünkben nincs éppen ekkora szabad hely.

Kubb játékszabály

Jelöljük ki a pályánkat a készletben található kijelölő pálcák igénybevételével. 4 db pálcát a sarkok kijelölésére használjunk a maradék 2 darabbal pedig a  képzeletbeli középvonal két szélső pontját jelöljük meg.

Állítsunk fel 5-5 db kubb bábut a két rövidebbik alapvonalon egyenlő távolságra egymástól. A képzeletbeli átlók metszéspontjára kerül a király. Amennyiben már a csapatok is megvannak, akkor készen is állunk a játékra. De ki kezdjen? Ezt a fontost kérdést dobással döntjük el, mégpedig úgy, hogy a szembenálló csapatok tagjai közül 1-1 személy a saját alapvonaláról egyszerre dob a király felé. Az a csapat fog kezdeni akinek a dobójátékosa a legközelebb dobta a dobófát a királyhoz, úgy, hogy nem döntötte fel és nem dobta át az ellenfél térfelére. Amennyiben az utóbbi kettő közül bármelyik megtörténne, úgy a "vétlen" csapat kezdi a játékot!

A játék menete:

A kezdő csapat 2 dobófával indítja a versenyt, amire az ellenfél 4 dobófával válaszol, majd a kezdő csapat 6 dobófával felel vissza és inentől már mind a 6 dobófa rendelkezésére áll mindkét csapatnak. A cél, hogy az ellenfél térfelén álló kubb ledöntésre kerüljön.

Most pedig jön egy kis bonyolítás, de nem vészes!

Ugyanis az alapvonalról ledöntött kubb bábuk  - alapvonali kubb -nem tűnnek el, hanem bekerülnek a mezőnybe, mégpedig úgy, hogy akinek a kubbjait ledöntötték az a csapat átdobja őket az ellenfél térfelére - megnyerték őket -, az ellenfél pedig felállítja azokat azokat a végleges helyükön mezőny kubb. A kubb bábuk mindig a kisebbik talpukkal kerülnek felállításra, tehát nem lehet őket elfektetni, hogy melyik talpukra állítják őket az mindig a fogadó fél dolga.

Amikor felállításra kerültek az átdobott kubb bábuk, akkor az átdobó fél próbálja meg őket ledönteni. Fontos, hogy amíg van a mezőnyben kubb addig alapvonalit nem lehet támadni, de ha az utolsó mezőnykubb ledöntése után a dobófa úgy pattanik tovább, hogy ledönt egy alapvonali kubb bábut is, az természetesen érvényes dobásnak számít. 

A játék addig folyik amíg valamelyik térfélen még van álló kubb, ha már nincsen akkor lehet dobni a királyra, amennyiben azt sikerül ledobni,akkor az azt ledobó csapat nyert, ha viszont meg van az ellenfél térfelén álló kubb és úgy dönti le a királyt akkor bizony veszített!

Ugye, hogy nem bonyolult?

A dobás:

A dobófát csak függőlegesen , alulról felfelé és előre lehet elhajítani. Pöröghet, csúszhat,de a függőleges hosszírányú tengelyétől nem mozdulhat el, azaz nem lehet helikopterezve dönteni a bábukat. Természetesen ha pár fokot eltér a függőlegestől az még nem kizáró ok, de törekedjünk a minimális eltérésre.

Jó játékot kívánok!

Zsolt

logo
A MobilGO szuperapplikáció weboldala sütiket használ a honlap működtetése, használatának megkönnyítése érdekében.
Bővebb információt a Sütikezelési Tájékoztatóban talál.
ELFOGADOM
NEM FOGADOM EL